Uitslagen insturen

In dit topic kan je het antwoord vinden op enkele van de meest gestelde vragen.

Uitslagen insturen

Berichtdoor Krommenaas » di sep 15, 2015 7:21 am

Hoi,

Eerst en vooral gefeliciteerd met deze site, fantastisch gedaan. Ik denk dat het alleen nog mankeert aan bekendheid.

Ik zie nergens hoe uitslagen ingestuurd kunnen worden, en in welk formaat. Van de wedstrijden waar ik zelf aan deelgenomen heb (zoals de Bollekesloop van eergisteren) wil ik bvb wel de moeite doen de uitslag in de juiste Excelvorm te gieten en in te sturen, en andere mensen wellicht ook.
Krommenaas

Re: Uitslagen insturen

Berichtdoor crombates » wo sep 16, 2015 4:57 am

Bedankt voor het enthousiasme. De bekendheid werk ik nog aan, maar hoe langer de site bestaat (en dus hoe meer uitslagen erbij komen) hoe meer die bekendheid vanzelf wel volgt hoop ik.

Uitslagen in excel formaat mag je steeds doorsturen naar info@stratenlopen.be
Het omzetten van pdf naar excel kruipt ook voor mij het meeste tijd in, dus van zodra ik een uitslag in excel heb is het opladen maar enkele minuten werk meer.

Enige kolommen die er minstens moeten zijn om een uitslag te verwerken zijn naam, geslacht, tijd.
Alle andere velden zijn optioneel (geb jaar, geb datum, woonplaats, netto tijd, wedstrijdnummer), maar hoe meer informatie hoe meer kans op een juiste match met de atleten in onze database.

Moest er echt meer interesse komen om die uitslagen 'gebruiksklaar' af te leveren wil ik hier gerust meer info (voorbeeldje etc) posten, maar op zich ben ik al heel blij als ik een uitslag in excel formaat toekrijg. Rangschikken van kolommen etc is snel gedaan.
<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://www.strava.com/athletes/432282/activity-summary/39780f8feeb2a1d08659c55ace8fdd733529e086'></iframe>
crombates
Site Admin

Berichtdoor Krommenaas » wo sep 16, 2015 7:38 am

Als je dit jaren wil volhouden kan je er best naar streven dat organisatoren jou de uitslagen in het juiste formaat toesturen en dat je het alleen nog door je script hoeft te jagen :) Als je een kritische massa van gebruikers bereikt lijkt me dat een realistisch doel.

Een voorbeeldbestand zou het gemakkelijkste zijn denk ik.
Krommenaas

Berichtdoor crombates » wo sep 16, 2015 12:01 pm

In attachment alvast een voorbeeld in CSV formaat opgeslagen vanuit excel. Dit is het formaat zoals het wordt ingeladen.

Volgorde van kolommen is:

Plaats;Borstnummer;Achternaam Voornaam;Geslacht (M/F);Bruto tijd;geboortejaar;geboortedatum;woonplaats;Netto tijd
Indien geen waarde gekend mag het veld gewoon leeggelaten worden. Enkel velden Plaats, Naam, geslacht en Bruto tijd zijn verplicht.
Dat wordt dan in het voorbeeld:

1;89;KIPRUTO KIRWA Gilbert;M;0:59:05;1985;1985-12-20;BRUSSEL;0:59:04
Bijlagen
sample_result.csv
Voorbeeld uitslag
(666 Bytes) 676 keer gedownload
<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://www.strava.com/athletes/432282/activity-summary/39780f8feeb2a1d08659c55ace8fdd733529e086'></iframe>
crombates
Site Admin

Keer terug naar Veelgestelde vragen